Vzdělávání

Brambůrkové seminářové menu

Rádi vám přinášíme, vedle zpráv z prken, která znamenají svět, i tipy na různé vzdělávací akce. S radostí tedy zveřejňujeme brambůrkové seminářové menu, které dorazilo do naší redakční pošty z Mostu. Jistě si všichni, kdo rádi ochutnáváte něco nového, najdete v rozmanitém jídelním lístku tu pravou delikatesu.

Milí přátelé, rádi bychom Vás informovali o možnosti účasti na vzdělávacích seminářích pod vedením odborníků z nejrůznějších oborů. Semináře připravujeme pro všechny, kdo se chtějí rozvíjet a dále vzdělávat..

  • Všechny semináře se konají v Mostě.
  • Cena semináře je 2 500 Kč.
  • Účastníci obdrží osvědčení o absolvování semináře.
  • Nabízíme ubytování v ZUŠ zdarma nebo v hotelu včetně snídaně za 1 000 Kč za noc.

Brambůrkové seminářové menu již začalo pomyslným předkrmem s názvem Klaun v zárodku 5. až 7. ledna 2024. Byl to seminář o hravosti, odvaze, sebepřijetí, intenzivní existenci na jevišti a nekonečné zvědavosti na to, co se děje právě teď a právě mezi námi.

Hanka Malaníková byla členkou improvizačního souboru Praliny a podílela se na vzniku české Improligy. Působí v organizaci Zdravotní klaun, moderuje kulturně publicistický pořad ArtCafé na ČRo Vltava. Od roku 2006 učí na Katedře autorské tvorby a pedagogiky dialogické jednání, hereckou tvorbu a autorské čtení a od roku 2021 katedru vede (další informace o lektorce na brambůrkovém webu.

Seminář Hanky Malaníkové už proběhl. Další semináře následují od února do června 2024. Nenechte si je ujít a vyberte si z nabídky níže:

  • Lektor: scénograf Dragan Stojčevski
  • Termín semináře: 23.-25. 2. 2024
  • Scénografická dílna se zabývá tvorbou scénografie, scénografického obrazu za pomoci modelu – makety.

Účastníci dílny budou mít možnost seznámit se s tím, jak funguje kostým-dramatická postava v prostoru, a také ji rozvíjet v několik situací tvorbou mizanscén. Dále se seznámí se svícením a proměnlivostí scénografického obrazu. Dílna bude klást důraz na práci s intuicí (rozhodování v omezeném čase) a také na výrazné výtvarné gesto ve scénografické tvorbě. Jako výsledek vznikne foto storyboard, scénosled, který bude prezentován na konci dílny.

Dragan Stojčevski se narodil v Pančevu na území bývalé Jugoslávie. Vystudoval obor scénografie na DAMU, kde pokračoval i v doktorském studiu. Nyní působí jako pedagog na Katedře alternativního loutkového divadla. Zabývá se site specific tvorbou a realizoval několik instalací ve veřejném prostoru, muzeích a galeriích, vytváří také scény pro opery (více o lektorovi v nabídce seminářů).

  • Lektorka: režisérka, herečka a pedagožka Michaela Homolová
  • Termín: 3.-5. 5. 2024
  • Seminář se zaměřuje na tvorbu s dětským kolektivem.

Jaké jsou základní faktory, na které se zaměřit v komunikaci s konkrétní dětskou skupinou. Jakými cestami a cestičkami se můžeme ubírat při hledání a sbírání materiálů pro budoucí inscenaci. Kolik si můžeme zkusit zákrut, slepých uliček a odboček. Kde brát inspiraci, jak inspirovat a podněcovat děti k přinášení nápadů, jak je umět rozvíjet a přetvářet. Jak využít hry a postupy dramatické výchovy v hledání inscenačního tvaru.

Michaela Homolová začínala s divadlem v dětském loutkářském souboru a v dramaťáku. Studovala na DAMU, na katedře alternativního a loutkového divadla obor režie–dramaturgie. Od roku 1999 je členkou souboru Naivního divadla Liberec jako režisérka a herečka a poslední dva roky i jako umělecká šéfka. Za svou tvorbu získala i několik ocenění. Působí jako hostující režisérka v divadlech v ČR i v zahraničí. Souběžně s uměleckou činností se věnuje i pedagogické praxi (více o lektorce v nabídce seminářů).

  • Lektor: Martin Špetlík
  • Termín: 10.-12. 5. 2024
  • Bližší informace budou brzy doplněny na webu
  • Lektor: skladatel, muzikant a herec Jan Matásek
  • Termín semináře: 1.-2. 6. 2024
  • Seminář bude věnován tvorbě hudební a zvukové složky divadelní inscenace.

Jedná se o praktický seminář, kde není vyžadováno předchozí hudební vzdělání ani praxe. Seminář nabízí příležitost uchopit každodenní zvukově-hudební zkušenosti a převést je do interpretovatelné formy. Není sledován ani hodnocen samotný hudební obsah performance, ale spíše zdařilost formy přenosu myšlenky, emoce nebo zkušenosti pomocí zvuku. Nejde o technickou způsobilost ke hře na konkrétní nástroj nebo ke zpěvu, ale o celkové vyjádření v rámci prostoru, který hudba nabízí ve svém nejširším vymezení.

Účastníci se seznámí s teoretickými znalostmi, orientací v notovém zápisu, prací s dechem a hlasem, a zamyšlením nad vlivem zvuků a hudby na psychiku a organismus. Součástí semináře může být i výroba jednoduchého hudebního nástroje.

Jan Matásek absolvoval Konzervatoř Pardubice, obor trombon a pražskou Konzervatoř Jaroslava Ježka, obor kompozice. Komponuje především scénickou hudbu pro česká divadla. Od roku 2001 působí jako skladatel, muzikant a herec v divadle Minor v Praze. Je autorem televizní hudby i celovečerních baletů (více o lektorovi v nabídce seminářů).

Budeme moc rádi, když vás nějaký seminář zaujme a potkáme se společně u nás v Mostě. V případě dotazů nás neváhejte kontaktovat.

Kompletní info k seminářům na webu Divadla Brambůrky. Děkujeme a za Divadlo Brambůrky přejeme jen to nejlepší do nového roku!

Pokud jste v článku zaznamenali chybu nebo překlep, dejte nám, prosím, vědět prostřednictvím kontaktního formuláře. Děkujeme!